Isnin, Disember 07, 2009

Tragedi 29 Nov 2009

Kejadian ini berlaku pada 29/11/09,raya haji ke 3.Abg nk anta k long n k ngah nye blk Cheras n Putrajaya.Klu ikut plan,aku mmg x pegi sbb ada family gathering belah adik badik aku.Tp aku kesian gak kt dia.Nt nk blk kg naik motor,pastu amik Myvi g anta dorg.Lpas anta dorg..kena blk kg anta Myvi.Tgh mlm baru smpi umah.Ksian plak.Utk jimatkn masa..aku kata aku nk temankn dia g anta.Pakai kete ktorg lah.Kira lepas anta dh boleh terus blk umah.Petang tuh..ktorg pun gerak.Igt nk bw aliyyah tp dia beriye2 x nk.Sllu klu ktorg gerak je..mesti dia nk ikut.Kli ni lain plak.
Petang tu ktorg gerak ke kg,amik klong n kngah.Plan nk anta klong ke Cheras dlu,tp plan telah ditukar.Dia nk g Alamanda Putrajaya..beli brg skit.Sampai umah kngah dh maghrib.Kngah ajak singgah solat dlu.Tp abg aku x nk..segan kot ng kkwn umah kngah.On d way nk smpi tol bt 11..tetiba rsa satu hentakan yg agak kuat.Seb baik pakai belt klu x..mmg terpelanting ke depan.Aku toleh ke belakang..nengok cm xde3 pape.Tp nmpk cm asap.Dlm ati igt tayar meletup ke..ape ke.Bla turun..nmpk kereta wira dh ke tepi.Depan eh remuk.Blkg kete aku agak teruk la jugak.Pintu blkg dua2 xleh nk bukan termasuk pintu sblh driver.Abg aku g jmpa driver yg melanggar tu.Lelaki berbangsa cina.Dia langsung x kuar2 kete.Aku n klong dh menggigil duk tepi jalan.Seb baik Aliyyah x ikut msa tuh.1st time beralku dlm idup aku..lhamdulillah..tiada kemalangan jiwa.X bbrp minit kemudian..dtg budak2 Melayu yg kerja tarik kete.Dia yg tolong uruskn.Ntah ape yg dia soal lelaki cina tuh.Budak tu kata..Cina tuh mabuk.Agaknye lah.LAngsung dia x kuar kete.Duk terpaku dlm kete tuh.X lama tuh..dtg lah kete tarik.Ktorg wat report kt Balai Kajang.Adik aku atam on the way nk amik aku kt balai.Skli ng abg yg nk balik Bkt Antarabangsa.Lama gak menunggu..nk wat report.G jmpa sarjan nt soal siasat.Pastu nk amik gambar.Leceh gak.Aku dh penat sbnrye.Lepas settle sume..Atam n abg pn smpi.Sblm blk..abg bw mkn kt Sate Kajang.Mkn ari jugak la aku sakit2 badan..terhentak agaknye kot.Alhamdulillah..sume dh settle..hny nk tggu kete siap jek.Patah la kaki aku..tp seb baik angah bg pinjam kete dia.Lega skit.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan