Selasa, Jun 15, 2010

Bukit Besi,Dungun,Terengganu.(11 ~ 13 June 2010)

Satu perjalanan yg menyeronokkan bersama keluarga tercinta.Tujuan sebenar kami ke Bkt Besi adalah untuk majlis penikahan adik lelaki ku..Acik(Iwan)namanye.Spt yg diberitahu...waktu nikahnye pada Jumaat selepas Isya' tapi oleh kerana kadi ada banyak jemputan maka majlis diawalkn iaitu selepas Asar.
Kami bertolak seawal mungkin...lebih kurang pukul 8pagi.Awal nyeee???Tapi alhamdulillah..segalanye berjalan lancar.Kami sampai lebih kurang pukul 2 ptg.Ikut jalan Muazam Shah.Pergi dgn 5 kereta.Atam sekeluarga tumpang kereta(Alza) ayah,aku sekeluarga tumpang kereta(Alza) abang.Angah sekeluarga ng 4WD nye.Alang sekeluarga ng proton aeroback dan pengantin ng MyVi nye turut ditumpang oleh acu n aleef.
Tiba di Bkt Besi lebih kurang kul 1 lebih.Ktorg check in di homestay yg disponsor oleh pengantin.(Terimakasih daun keladi ye pengantin).Yg lelaki bersiap g solat jumaat.Yg pompuan...siap2 kemas brg.Acik kata lunch tidak dpt disediakan oleh pihak pengantin perempuan kerana masalah air.Tak pe..ktorg x kisah..aiman pun tak kisah.Tak lama tuh makanan pun tiba..waduhhh,pucuk dicita ulam mendatang.Tapi sayang...bekas ulam2an tersorok di bawah meja.Keesokannya tuh baru perasan.Cmne leh jd gitu ye.Patut la..cm tak cukup makan je petang tuh.
Petang tuh nikah di masjid Bkt Besi.Alhamdulillah..dengan sekali lafaz sahaja..Acik sudah bergelar suami kepada Norlily Ismail.Sedih pun ada...bkn ape,aku mmg cmni,sikit2 nk sedih.Tp bleh control lg ye.
Lepas nikah ktorg dijemput ke rumah penganti pempuan utk minum petang.Aku mkn pulut ng sambal.sedap giler...aku mmg penggemar pulut.Pastu ada kuih akok.Lepas mkn2..ktorg pun balik ke homestay.Mlm tuh..mcm xde benda nk makan.Aku g cri sesuatu kt kedai bersama alang.Alang nk buat nasi goreng,aku plak sediakn cekodok taugeh.Tengah2 mlm mkn cmtuh.Mna yg dh berlayar ke alam mimpi..maaf ye.Ktorg tak nk ganggu.Cekodok aku paling laris...sbb cicah kauh kari lebih lauk tghri td.Smpi ayah pn tak dpt rasa.Utk cover balik..esoknye uda buat lg ..lebih2 utk ayah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan