Selasa, Februari 16, 2010

Cuti CNY...13/2/10 ~ 17/2/10

Salam sume...
Sok sume org dh mula keje selepas cuti panjang CNY.Seperti x terasa msa berlalu.Kenapa eh?Tp sok aku cuti lg..company kasi 1 lg cuti.Klu sebut pasal cuti,dh tentu sume org suka kn.Aku pn suka sgt.Mana x nye...cuti lma tu beb.Tp bla sebut cuti lma..aku cuak gak sbb...aktivity kekeluargaan yg biasa ktorg adik badik lakukn ialah.."makan-makan".TAKUTTT..!!!Pasni berkilo2 lah berat bertambah.
Pada ari pertama - 13 feb 2010
Arinih pepagi aku dh sibuk cari lauk sbb adik badik aku nk dtg.Angah n family,atam n family,acu n anak2 alang.Sbnrye plan nk g bercuti kt cameron tp homestay sume penuh jd...ktorg abiskn cuti di umah adik badik.seb baik dekat.Abg kta nk blk tp lmbt skit..klu x arini,esok lah.Acik lak g tganu..nk uruskn borang nk nikah.Jd mna yg ada je lah.Mak pun xde sbb g bercuti di Pulau Pangkor bersama adik ayah.
hari ke 2 - 14 feb 2010
Aku g kenduri kt Sg.Kelamah,member aku kawin.Kak Raziah & Abg Ghazali klu x silap..hehehe.Sori..lupo lah.Pegi terjah tanpa plan umah.Seb baik x tersesat.almaklum la..dh berbelas tahun x ke sana.Ptg tu Angah ajak g umah dia,ada wat bbq.Dia ajak tdo umah dia mlm tuh.Ktorg ok jek.Aku sponsor ayam percik resepi aku sndri.Bleh la mkn klu tgh lapar.


Abg dh smpi dlu sblm aku.Aku lmbt skit sbb nk siapkn ayam percik.Lepas maghrib,operasi bakar membakar pn bermula.Menu mlm tuh..nasi goreng cina,Ayam percik,kambing bakar,salad..emmm..ape lg eh?dll...(sori x igt sbbb aku mkn kambing n ayam jek).Sdg asyik mkn2..abg dpt sms,pakcik sahak(abg ipar arwah ayah)meninggal dunia kul 8pm.Kiranye pepagi sok tuh ktog sume balik kg di Kg Changkat Gombak.
hari ke 3 - 15 feb 2010
Konon nk blk kg awal2 pagi selepas sarapan...tp uruskn itu ini,sudahnye smpi lmbt ke kg.Jenazah pn dah dikebumikn.Ptg tuh singgah jap umah abg kt Bkt Antarabangsa sblm blk Sbn.
hari ke 4 - 16 feb 2010
Angah ajak g Ulu bendul tp rsanye x dpt nk ikut,aku nk kemas umah,nk basuh baju...buat pape yg patut.Tp ape yg d rancang x mnjd.Atam ajak g umah alang.Makan lg..dia masak gulai rebung + ayam telur,goreng berlada ikan keli,bayam goreng,tempoyak colek..emmm...perut dh kenyang tp nk jga ati alang nyer pasal,aku jamah gak.(hehhe..kononnn).Dh ptg bru blk...
esok - ari ke 5 - 17 feb 2010
Aku nk uruskan mcm2.Nk bayar cukai tanah umah arwah ayah.Nk renew lesen SSM.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan