Khamis, April 01, 2010

HUKM - 31/3/2010



Bertolak dr Sbn dlm kul 7.30am selepas anta Aliyyah ke Taska.Smpt g minum dlu.Smpi HUKM dlm kul 8.30am.Kinik dh penuh...berasak2 mencari ruang nk berdiri.Appoinment aku kul 8.00am.Aku lewat dlm 1/2 jam.Nk wat cmne...aku pn dtg dr jauh,nk anta anak ke sek lagi.Tp aku kira dorg pun paham.Lepas dpt no aku pun menunggu giliran utk check mata sblm jmpa doktor.Dlm kul 10.00am bru aku dipanggil.Check mata n letak ubat sblm jmpa doktor.Sllu nye aku tunggu di luar selepas letak ubat tp kli ni nasib aku ada baik skit.Doktor terus panggil aku.Alhamdulillah..x yah la aku nk tunggu lma cm sllu.Selepas baca buku rekod kesihatan aku,doktor kata..aku mmg belum boleh lagi kurangkan ubat.Mgkn perlukn masa lebih lma.Aku akur demi kesihatan aku.

Kali ni doktor kata ..aku perlu tambah prednesole(steroid) lagi 6 biji,iaitu 12 bj sehari.Sbb katanye...perubahan di mata aku sgt sedikit tidak spt yg dia harapkn.Klu itu yg terbaik utk aku..aku terima.Walaupn hakikatnye aku x bleh amik lebih dr 2 bj sehari kata Dr.Kok(ISEC).Aku pn x berdaya nk kata ape2.Ikut je lah ape yg terbaik.

Bla kenang2kan nasib diri...rsa x mampu nk lalui ujian ini.Tp aku tetap redha.Aku yakin,pasti ada hikmah setiap yg berlaku.Allah Maha Mengetahui setiap sesuatu.Cuma kkdg aku rsa sedih,mgkn sbb aku terlalu memikir nasib diri.Dgn ubat yg mahal,x tau smpi bla aku kena mkn.Kesan sampingannye lagi.Badan aku yg naik melampau2.Paling sedih..rambut aku mkin kurang,dh mcm kena leukimia plak.Blm lg kesan2 sampingan yg lain.Darah tinggi,diabetis,tulang reput..mgkn juga buah pinggang.Tp bila kenangkan insan2 disekeliling yg aku sayang,aku bersyukur sbb Allah swt pilih aku utk ujian ni.Klu dorg yg lalui,mgkn susah utk aku terima..terutama anak aku Aliyyah.Ya Allah...Kau berikanlah kesihatan yg baik utk mereka yg aku sayang.Aminn..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan